Vi lancerer Rostlog 2.0: Ny app. Bedre kommunikation. Hurtigere planlægning. | Rostlog

Vi lancerer Rostlog 2.0: Ny app. Bedre kommunikation. Hurtigere planlægning.

Tilføjet til: #Nyheder#HR management
Udgivet: 2018-04-22 00:00:00

Rostlog blev stiftet i starten af 2017. Her, lidt over et år senere, er vi klar til at præsentere version 2.0 af Rostlog, hvor vi b.la. introducerer hurtigere og bedre planlægning, ny iPhone app og fede HR features. Læs mere om de enkelte opdateringer og vores skridt tættere på en lettere hverdag for arbejdsgivere og ansatte.

200 vagter på 5 minutter

Vi har sat om et mål om, at en gennemsnitlig bruger af Rostlog skal kunne lægge en vagtplan med 200 vagter på 5 minutter. Det kunne eksempelvis være en butik med 5 ansatte, som arbejder 5 dage om ugen, og skal have vagtplan 8 uger frem.

For at nå målet, så krævede det, at vi gentænke måden hvorpå virksomheder med en vagtbaseret arbejdsstyrke planlægger og koordinerer. Det er derfor med stolthed, at vi præsenterer vores nye planlægningsmodul, hvor du via drag-and-drop og kopier-/indsæt-funktion, frit kan jonglere rundt med vagterne og dermed hurtigere planlægge en arbejdsuge.

2 minutters support

Danske virksomheder presses gennem online konkurrence af udenlandske udbydere. Vi mener at en hurtig og kompetent dansk support i fremtiden vil være afgørende for om kunderne vælger en dansk eller udenlandsk udbyder af deres softwareløsninger. Med inspiration fra andre danske udbydere af SaaS løsninger, indfører vi nu 2 minutters support i alle hverdage fra 08.00 om morgenen til 20.00 om aftenen. Det mener vi bør være standarden for god kundeservice.

Men hvad ligger der i 2 minutters support?

Vi forpligter os på at vi fremover skal have en gennemsnitlig svartid på under 2 minutter. Det vil med andre ord sige at vi udover en kompetent support også skal give en hurtig support. og at vi internt i Rostlog vil stille nye og højere krav til den support der ydes uden at gå på kompromis med kvaliteten. Vi vil ikke stille brugerne videre til en side med “ofte stillede spørgemål”. Vi vil give konsulent lignende vejledning.

Vi kan erstatte virksomheders gruppe på Facebook

Vi har også siden Rostlogs start haft et mål om at kunne erstatte virksomheders gruppe på Facebook. Det er ikke ensbetydende med, at alle vores kommende kunder nu skal droppe deres Facebookgruppe, men Rostlog giver muligheden for, at det kan lade sig gøre. Vi har nemlig lavet en grundig opdatering af notifikationerne, beskedsystemet og opslagstavlen, så det kan lade sig gøre at kommunikere lige så hurtigt som på Facebook. Fordelene ved at flytte sin kommunikation fra Facebook over i Rostlog er mange, og du kan læse om dem i vores seneste indlæg på bloggen, der handler om hvorfor virksomheder ikke bør have en facebookgruppe.

Ny iPhone app

Mennesker i dag, og især den unge generation, har mere fart på end nogensinde før. Mennesker er mobile, og stiller stadig større krav til informationer på farten. Det har vi besluttet i Rostlog at imødekomme med en app, hvorfra de vigtigste funktioner i vagtplanen og kommunikationen med kollegaerne kan tilgås.

Kan en vagtplan være sjov?

Vi mener ikke, at et HR-system behøver at være kedeligt. Hvis alle medarbejderne alligevel jævnligt tjekker deres vagtplan og i forvejen kommunikerer med deres kollegaer, så synes vi, at de skal have en fed oplevelse. Men hvordan tilfører man noget spændende til noget så kedeligt som en vagtplan (som alt for mange stadig fejlagtigt får udleveret i excel eller på papir)?

Vi introducerer statistik modulet. Stedet hvor medarbejdere kan følge med i deres egen arbejdsgang, deres arbejdede vagter, estimerede løn og meget mere. Det er et af de områder, hvor vi i fremtiden kommer til at revolutionere måden hvorpå, man tænker klassisk HR og online vagtplan. Dels er det informativt at kunne levere simpelt statistik til de ansatte og dels giver det mening at engagere medarbejderne i deres arbejde via en udvidet statistik og forståelse for arbejdspladsen. Det lever op til vores overordnede vision om at åbenhed og gennemsigtighed skal være kerneværdier i fremtidens virksomhed.

Den kommende tid

Med fortsat fokus på at holde en tæt kommunikation med vores eksisterende kunder, glæder vi os meget til at onboarde flere virksomheder. Har du lyst til at fortælle hvilke funktioner, som du synes vi skal udvikle, så skriv os en besked inde på vores åbne roadmap.

Ønsker du, at få en mail når vi udgiver et nyt indlæg på bloggen? Så skriv din mail herunder.

Tilføjet til: #Nyheder#HR management

Jakob Lilholm

Co-founder af Rostlog

Når Jakob ikke skriver værdifuld content til bloggen, så sidder han ofte til møde med potentielle Rostlog-kunder eller laver forretningsudvikling og online markedsføring for Rostlog.


Vi er Rostlog

I starten af 2017 blev Rostlog stiftet af Magnus, Martin og Jakob. Siden da har missionen været at gøre dagligdagen lettere for både arbejdsgivere og de ansatte. Det gør vi ved at levere et nemt og overskueligt vagtplansystem.

Opdateringer på email?

Ønsker du, at få en mail når vi udgiver et nyt indlæg på bloggen? Så skriv din mail herunder.